Waarom een Website
Geld Verdienen
De Sleutel tot Succes
Internet, het medium van het World Wide Web, alleen levert niet (of nauwelijks) geld op: het leveren van toegevoegde waarde is de sleutel tot het succes.
Internet is een niet meer weg te denken onderdeel van de bedrijfsvoering waarop men zich kan onderscheiden. Juist in het MKB, zal men door zich te onderscheiden van zijn concurrenten, een mogelijkheid hebben om te overleven. Vanzelfsprekend blijft daarnaast een juiste prijsstelling van het product of service belangrijk.
Klassieke Vier P's - Product Prijs Plaats Promotie
Men kan zich wel voorstellen, dat er nog meer eisen aan het concurrentievermogen van bedrijven gesteld worden omdat nu een vergelijking, bijvoorbeeld ten aanzien van prijs, makkelijker, sneller en betrouwbaarder kan plaatsvinden. Daarnaast ontstaat steeds meer aandacht voor internet als onderdeel van de klassieke vier p's (product, prijs, plaats, promotie).
De vraag is evenwel niet of internet een succes wordt, Internet is reeds een succes!
Toegevoegde Waarde
Zoveel is wel duidelijk: internet op zich levert (een uitzonderling daargelaten) geen geld op. Het moet toegevoegde waarde voor de klant betekenen. Dat kan net zo belangrijk zijn als vriendelijk personeel in de winkel, goede advertenties of een groot assortiment.
Mits goed toegepast versterkt het de zaken waar het werkelijk om gaat, zoals de klantrelatie of het imago.
Bezint eer ge Begint
Natuurlijk zijn er toepassingen van het internet die geld opleveren, maar doet u eerst een goede evaluatie. Zomaar een webwinkel starten heeft echt geen zin. Maak een plan en win informatie in bij de ervaren webdesignburo's.
|